bästa på länge..

eller ja, bästa någonsin!

red ut idag med Acke, hade tänkt rida ut på vägarna sen vända, men jag provade mig fram där vägen tog slut och så ser jag långt borta, vid en jäkla massa åkrar dääääääär borta ser jag en bilväg och då förstod jag att det var en stig där borta jag brukade rida på. när jag såg det stod jag bredvid en lada som det stod ''väster ängen'' på, så jag red ut på den ängen och tog väääääärldens härligaste galopp, typ smälter mer än igår..

jag fortsatte galoppera över TVÅ HELA ÅKRAR!  sen visste jag att det skulle finnas ett dike, jag visste exakt var. men sen hade jag tydligen glömt hur stort.. men jag galopperar dit med världens känsla och sen mitt framför diket ser jag att det är typ 836386523832 meter stort fyyyyllt med vatten, men det var la inga problem, Acke är ju van med strömsholm fälttävlans banor sååå.. ;) haha han tog ett skutt över och fortsatte galoppera.

sen kom jag ut på en väg hemmåt och då travade jag lugnt och samlat sen skrittade jag av lääännngggeee.

men det bästa av allt var väl känslan! jag tog inte hårt i hans mun en enda gång. han lyssnade på mig och var kolugn! helt underbar. vi kunde galoppera och hoppa stora diken utan att han stack iväg och blev stark.

red ca en och en halvtimme.



en sån här ritt är många ridskole ryttares dröm uteritt, ungefär en sån här grej ville jag uppleva hela tiden när jag gick på ridskola.
föreställ er en helt underbar ponny som lyssnar på allt du gör, galopperar över ängarna och hoppar över världens dike, du kan länga galoppen och köra på lite hur du vill när du vill men får lika enkelt tillbaka hästen i lugn fart igen.

ååååååh, min dröm uteritt med min drömponny. - och det är uppfyllt<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0