Häst & Ryttare [1]

Det här inlägget är första delen i ett ämne jag tänkt börja skriva om. Flera delar kommer! 

Inleder detta inlägg med några frågor.
1. Vad är "hästvärlden" för dig? (tex en sport, en livsstil osv; utveckla gärna svaret och förklara vad du menar.)
2. Har du egen häst?
2 b) OM JA: Vad gör ni? (tex, rider, kör, eller kanske NH? vad som helst.)
OM NEJ: Vad har du för relation till hästar? (medryttarhäst, ridskolehästar osv.)
"OM NEJ 2.": OM du hade en häst, vad skulle ni göra?
Mina svar:
1. För mig är hästvärlden nästan en livsstil men samtidigt är ju ridning en sport. Men jag ser inte hela hästlivet som en sport, utan då ser jag det hellre som en livsstil. Säger någon att det "bara" är en sport så anser/tänker jag att det är en människa som bara ser "maskineri" i sin häst.
2 Ja
b) Rider, umgås och har det bra tillsammans.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0