otroligt

idag var första gången på länge jag gosade men Acke. eller alltså jag brukar göra det, men inte på det här sättet liksom.
när jag skulle borsta honom stod jag och kramade honom hur länge som helst istället. sen pysslade jag med honom i ansiktet. han stod och bufflade och naffsade på min jacka.
sen satt jag mig mot väggen i boxen, och vet ni? han somnade!
det var nästan läskigt. jag bara satt där och han stod med huvudet nere hos mig och blunda. ibland tog jag min hand och klappade löst på mulen och då tittade han lite försiktigt sen blundade han igen.

det var helt underbart. allt var helt tyst liksom, och Acke trivdes!
sen när jag släppte ut honom i hagen så släppte jag han lös och sprang iväg då sprang han efter mig i galopp och fortsatte sen genom hela hagen till sina kompisar.

vissa dagar kan jag inte förstå vilka fantastiska djur vi har egentligen. men idag kändes allt helt...... nej jag vet inte. det känns som att jag älskar Acke mer och mer för varje dag även fast det egentligen inte vore gå.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0