pigg ponny

Acke blev skodd idag så jag trodde att han skulle vara öm, men han brydde sig nästan inte alls, så jag kunde rida lite hårdare än tänkt. dock var han inte världens roligaste. 16 år och vet inte vad stopp betyder?! det är ju nästan pinsamt Acke.. jag vart i vilket fall som helst riktigt förbannad på honom, jag vet att jag egentligen inte vore.. men GAAAAAH va arg jag blev, jag fattar inte hans problem riktigt. helt döv i munnen, bryr sig inte ett skit. han blåser ur sig fula grisljud och studsar, sen drar han iväg igen, nej usch och fy.

han blev i alla fall liiite bättre sen i galoppen. men i traven på hemvägen var han rena drömmer så ja, han hade tur om man säger så. haha ;) perfekta flyttningar för skänkeln, mitt tempo, gick och böja hur mycket och hur länge som helst, supernöjd med min bebis ändå.

sen kan jag passa på att säga att igår när jag gick med Acke i skogen bet han mig i fingret så det knakade till och det blev en grop in och helt buckligt. haha äckligt värre, dock inget brutet. det har rättat till sig nu.
men jag har alltid velat bryta något, fett coolt. men jag är liksom rädd för att det ska göra ont, men jag vill ha brutet ändå. x)

fortfarande dataförbud men ibland låter mamma mig sitta hääär.


Kommentarer
Postat av: Ida

Fin blogg :)

2011-04-23 @ 17:13:24
URL: http://pliden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0