uteritt & hopp !

idag red jag ut i skogen med en i stallet, gick väl bra! lite steniga stigar så jag har förståelse för att han är lite klumpig.. haha. dock slog han till riktigt hårt i en sten så skon glappar lite.
men när vi kom hem red vi i vår gräspaddock. först var han helt hyper, sen vart han galen i allt gräs. när jag hade ridit runt lite småskutt hoppade jag på lite hinder, super duktig var han!
hoppade bara sockerbitar så det var knappt något, men det var sjukt varmt så han blev svettig.

sen när vi kom hem duschade jag Acke litegrann så han fick svalka av sig. sen släppte jag ut honom i en liten gräshage så han får börja vänja sig med gräs, har ju kommit en hel del redan så det ska ju börjas i tid!
men han åt bara i någon minut, haha sen vart han orolig för tjejerna i andra hagen så då gnäggade han bara och galoppera runt, så då fick han gå med dom istället, men det var ju alltid något.

han kändes förövrigt väldigt fräsch, pigg och glad. jag LOVE hans galopp nu, helt underbar! och hans småskutt över hindrerna var super härliga, plötten.

eftersom skon sitter lite glappt så ska jag rida lite lugnt på mjukt underlag så att det inte gör ont, men hovis kommer på fredag och fixar alla hästar så det ska inte vara några problem.
nej nu ska jag faktist kolla & anmäla mig till en massa tävlingar, väldigt sällan jag gör det!



L-O-V-E.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0