promenad

jag är så lat så jag kopierar från min andra blogg -

gick en promenad med Acke i det här äckliga vädret. jag kan säga att jag ångrade mig när jag gick med honom. han var spänd, livrädd, stressad. han sprang nästan över mig och jag höll på att tappa honom. menmen inget hände som tur va. just nu står han inne i stallet i lugn och ro och tar det lugnt bara, tuggar på gräs och hö. skönt för honom att kunna slappna av också..

i vanliga fall brukar han ju få gå ute en stund i gräshagen, men jag gick ut och plockade 2 fulla hinkar med gräs istället, så han har. ska ut om ett tag och släppta ut honom.. :)

blev ingen ridning för att det känns för riskabelt när det blåser, sen haglar det, sen regnar det, sen blåser det. han blir så spänd och om det då skulle komma en kasse framför honom hade det gått jääävligt fort.

så jag gick en sväng med honom bara






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0